dinsdag, mei 03, 2011

Amerikaanse vriendelijkheid


Ik ging een paar biertjes halen bij een Liquerstore onderweg. Wanneer ik naar buiten kom, neemt Leonie een foto. Op dat moment stopt een grote auto. De meneer die uit de auto stapt zegt dat hij liever geen “proof” heeft dat hij drank haalt. Dus van hem liever geen foto. Lachend zegt hij dat als Leonie het wel doet hij het fototoestel in beslag neemt. Dat kan hij want hij is de burgemeester.
Een dame draait het raampje open van de auto en roept vooral naar Leonie: “good for you” .
Vijf minuten later komt er een hardloopster voorbij die roept: “good for you” .
Een motorrijder bij de Ferry vraagt waar we vandaan komen en zegt dan: “have a wunderfull trip and good weather” en slaat mij joviaal op de schouder.
De man die de auto’s naar de goede plaats wijst op de Ferry vraagt of wij de Bold Eagle in de lucht zien. Ja die zien we. Hij legt uit hoe ze op krab en mosselen jagen. Onderweg zijn we ook al door een voorbijrijdende dame gewezen op een enorm Adelaars nest. We tellen 5 adelaars in de lucht en 2 op het nest.
In hotels en motels zijn ze uiterst behulpzaam. Vroeg inchecken is geen probleem. We mogen onze fietsen meestal op de hotelkamer zetten. Ook al is dat 12 hoog. Tot nu hebben we één hotel meegemaakt waar dat niet mocht. Maar daar hadden ze wel een apart hok in de garage om fietsen te stallen. ’s Ochtends krijgen we paar flesjes water mee.

1 opmerking:

jelle zei

prachtig jongens jullie reis. Wij lezen de weblog met heel veel plezier. Ik kan me voorstellen dat jullie veel bekijks hebben met die fietsen.
Dat heb ik al met mijn Brompton vouwfietsje hier hahaha
Leuk nog die combi met de concerten. Die Isakov heb ik had ik nog niet van gehoord, maar ik ben vanaf nu fan.
Vrijdag naar Chris Smither. Binnenkort concerten van Rita Hosking, Ron Sexsmith en de Band of Heathens. Ja hier zitten we ook niet stil.
De 14de vertrekken Liz en ik naar Istanboel voor een stedentrip van 5 dagen. Ik verwacht daar geen Americana optredens.
Probeer ook nog the Wailin Jennies te spotten. Nog steeds een van mijn favoriete concerten.
Ga door met bloggen. We blijven het volgen.
gr. Jelle en Liz