zaterdag, juni 14, 2008

Taal

Vandaag op het postkantoor:

“Howda your mompel mompel”

“Yes we are tourist here”

“I o so. Inter ing. Aam the pastor”

“The pastor, nice to meet you” En we schudden elkaar de hand.

“We have a mompel nee the lake, rodeo and mompel, mompel”

“A pitty, we are just for a day here”

Opeens voel ik me weer meer in het buitenland de laatste week. Dat komt omdat ik de mensen niet versta. Leonie heeft er minder last van.

De mensen praten hier zoals pindaboer good old Jimmy Carter praat. De lippen bewegen niet, en er komt een vlak en zacht gemompel uit.

Gewoon je eten bestellen is al heel erg lastig. Een biertje, dan kan je kiezen uit 12 soorten waarvan ik meestal wel Heineken en Amstel versta, maar de rest niet. Je moet uit 6 soorten saus over je sla kiezen. Ik kies dan maar de enige die ik dacht te verstaan. Bij je vlees moet je kiezen tussen 4 soorten aardappelbereidingen. Helemaal lastig wordt het als ze op hun beurt mijn Engels niet blijken te verstaan. Ik voel me dan net alsof ik een biefstuk in Tjechie aan het bestellen ben.

Geen opmerkingen: