maandag, juni 02, 2008

Dagje strand


Nu zijn we in Galveston een eiland (met brug) in de Mexicaanse golf. Galveston is een van de oudste stadjes in Texas. In 1900 geheel weggevaagd door een orkaan. 6000 doden. De huizen hier voor de kust staan op palen, zodat bij hoog tij het water er onder door kan lopen.

Zondag zijn we op de fiets naar het strand geweest. Afgezien van een paar kinderen fietst hier niemand. Er zijn maar een paar plaatsen op het eiland waar je niet met auto het strand op kan. We zijn sinds Zandvoort niet meer op zo’n druk strand geweest. Heel gezellig, veel te zien. Echt strandplezier van gezinnen. Veel mensen van Mexicaanse afkomst. Het water is lekker warm. Na afloop douchen we in een heel groot gebouw, vol met douches. God, wat zijn ze preuts hier. Ze gaan met zwembroek en al onder de douche. Drogen zich af en trekken dan het grootste T-shirt aan dat ze thuis konden vinden. Vervolgens gaan ze in een hoekje hun broek aantrekken.

Na het strand heerlijk gegeten op een terras aan de haven: Gumbo (nog zonder krokodil) en blackend snapper met krab. We komen in de buurt van New Orleans en dat is aan het eten te merken.

1 opmerking:

Je-zus ANKE zei

tjonge jonge, jullie zijn bijna terug en nu pas ontdek ik hoe ik een reactie kan plaatsen.
Beter laat dan nooit.
Ik lees met genoegen jullie reis verslagen.
Morgen gaan Johan en ik zeilen.
Ijsselmeer, Markerwaard.......
Ben benieuwd.
Vandaag geen koorts meer.Ik was grieperig.
Heb er zin in , net zoals jullie er zin in houden.
Liefs, ANKE